nuffnang

Friday, June 12, 2009

Jalan-Jalan Melaka-Part 1













Pertama kali nya aku menjejakkan kaki ke Bandar Bersejarah Melaka. Selama 25 tahun aku tak penah gi ke Melaka..Cian aku kan..korang sume mesti pelikkan nape aku tak penah gi sana...kalo korang nak tau dulu masa zaman aku sekolah aku jarang-jarang ikut rombongan sekolah sebab aku tak suka naik bas n satu lagi aku nie mabuk jalan jauh jadi sebab tu la aku tak berani nak ikut gi mana-mana rombongan sekolah.hehheehe..Lepas lagi kerap la aku akan ke Melaka sebab umah nenek tunang aku tu kat Jasin Melaka.Buat pertama kali nya tunang aku yang tersayang nie bawak aku jenjalan ke Melaka bersama anak-anak buah n akak aku.Sesampai ayer keroh je kteorg berenti kat Taman Buaya jadi masuk la kat Taman Buaya yg semata-mata hanya ada buaya..Betul la kata mak aku "buaya kat ctu sume nye kenyang2 belaka n membutakan mata"..Mula-mula tu cam tak caya bile aku dh tgk ngan mata kepala aku sendiri rupe-rupe nye betul la ape yg mak aku ckp tu..Maklum la aku baru pertama kali gi cnie so sume tempat aku nak gi.lepas tu gi A'famosa la plak.. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...